Czołowy marketplace z bielizną nawiąże współpracę z Infoscanem

 

Notowany na NewConnect Infoscan podpisał list intencyjny z Grupą Modne Zakupy –właścicielem czołowego sklepu e-commerce z bielizną w polskim Internecie. Tym samym rozpoczęły się rozmowy zmierzające do potencjalnej zmiany obszaru działalności Infoscan na dynamicznie rozwijającą się branżę e-commerce. Strony umowy zakładają nawiązanie współpracy, niewykluczającej powiązania kapitałowego.

- Dostrzegamy ogromny potencjał dalszego wzrostu rynku e-commerce, szczególnie w segmencie bielizny. Ostatnie lata stały pod znakiem dynamicznego wzrostu skali zakupów w Sieci, a pandemia, zmiany zwyczajów zakupowych i dostosowanie oferty firm logistycznych tylko wzmocniły ten trend. Uważamy, że wejście w branże e-commerce to dobra decyzja biznesowa, a zarazem bardzo ciekawa propozycja dla Akcjonariuszy Infoscanu-  komentuje Kamil Gaworecki, Prezes Zarządu Infoscan.

Grupa Modne Zakupy Sp. z o.o. działa w branży e-commerce, prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną (intymna.pl), odzieżą (primodo.com) oraz akcesoriami erotycznymi (blackbunny.pl). Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Baza aktywnych użytkowników to ok. 650 tys. osób. Grupa wygenerowała w 2020 roku ponad 16,5 mln zł przychodów ze sprzedaży.

- Grupa Modne Zakupy to biznes, który zaspokaja rosnącą potrzebę rynkową. W segmencie sprzedaży bielizny online jest jeszcze wiele do zrobienia. Mamy wiedzę, doświadczenie i pomysły jak wykorzystać ten potencjał - mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa,  prezes GMZ.co/Grupa Modne Zakupy.

Wśród głównych udziałowców GMZ.CO są Grażyna Piotrowska-Oliwa, która jest prezeską GMZ.co/Grupa Modne Zakupy. Jest także członkiem Rady Dyrektorów Pepco Group Limited NV oraz AR Packaging Group AB. Przez blisko 20 lat związana była głównie z sektorem telekomunikacyjnym. W latach 2015–2020 zarządzała Virgin Mobile Polska. Wcześniej była m.in. prezesem PTK Centertel (operator sieci Orange), członkiem zarządu ds. sprzedaży w PKN Orlen i prezesem PGNiG. Do grona współwłaścicieli GMZ.co należą także m.in. Mizyak Investments Corp., Wojciech Uchman, mający za sobą doświadczenie na kluczowych stanowiskach m.in w Orange Polska, Emitelu czy Virgin Mobile oraz Dagmara Malczewska-Grzelak - członek zarządu w Grupie Modne Zakupy, założycielka Intymna.pl

Według danych PMR (2020), wartość brutto sprzedaży bielizny online szacuje się na 2,5 mld zł. Według prognoz, w 2025 roku wyniesie 4,2 mld zł co stanowi wzrost względem 2020 roku o 68 proc. Zwiększa się również udział sprzedaży bielizny w rynku handlu detalicznego odzieżą i obuwiem. Szacuje się, ze w 2025 roku segment ten będzie stanowił 14,5 proc. czyli ponad 15 proc. więcej niż w 2020 roku.

Formalizacja warunków negocjacji lub zawarcie umowy ma nastąpić do 30 listopada 2021 r.